Black Rain
08 Sep 2010, 13:00:36 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Sponsored links
Posted Today
by Google
Pages: 1 ... 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 ... 69
Print
Author Topic: Mists of Avalon - work in progress  (Read 15173 times)
Robin
Member

« Reply #450 on: 17 Jan 2010, 01:42:11 »

LOL! Ik gebruik nu wel Lara's TRL geluiden.
Maar ik heb de pitch omlaag gegooid zodat haar stem niet zo hoog klinkt. Niet zo trutterig dus.  grin
Niet teveel, mag ik hopen? grin Anders wordt het meer Duke Nukem style. Tongue

I will love, until there's nothing more to live for.
Titak
Member

« Reply #451 on: 17 Jan 2010, 12:47:54 »

laugh Nee, wees maar niet bang. Het is nog duidelijk en vrouwenstem.
Alleen wat lager, meer zoals de originele TR4 geluiden die Lara maakt.  grin
« Last Edit: 17 Jan 2010, 16:02:33 by Titak »
Denniejjboy
Member

« Reply #452 on: 17 Jan 2010, 14:13:26 »

laugh Nee, wees maar niet bang. Het is nog duidelijk en vrouwenstem.
Alleen wat lager, maar zoals de originele TR4 geluiden die Lara maakt.  grin
Ik vindt het springgeluid van TRL wel goed Wink
zo te merken braakt haast iedereen van TRL grin

Please, just let me go, Alejandro...
Titak
Member

« Reply #453 on: 17 Jan 2010, 16:03:04 »

TRL heeft goede en wat minder goede kanten.
Denniejjboy
Member

« Reply #454 on: 17 Jan 2010, 16:09:15 »

De omgeving 8, en de gameplay 0,01 grin

Please, just let me go, Alejandro...
Compass
Member

« Reply #455 on: 29 Jan 2010, 22:18:19 »

Dat ik hier al die tijd overheen heb gekeken! Ik was al benieuwd wanneer er weer iets nieuws kwam! De manor is af begrijp ik hieraan?
Je inspiriteert me wel weer om terug te gaan naar mijn oude projecten! Dit weekend word mijn laptop geherinstaleerd en ga ik weer aan de slag met projecten als: Sanctuary of Time en Nature's Force. Hou er rekening mee dat de textures niet in herhaling vallen.
Overigens lijken de hoekjes raar van de ramen? of lijkt dat zo?

een plasje water zou op de grond ook niet verkeerd zijn met dat opgedroogde slijm haha!
Dunnut7
Member

« Reply #456 on: 29 Jan 2010, 22:31:55 »

Ja, ik weet het, hé Compass!? Dit ziet er echt goed uit Tongue en dat is goed nieuws wat je vertelde yes

En Titak, omdat ik niks zeg, betekent niet dat ik er nooit naar kijk en heel veel bewonder holy
Titak
Member

« Reply #457 on: 30 Jan 2010, 01:09:29 »

@ Compass:
De ramen zijn nog niet klaar, vandaar dat die textures niet goed zijn.  Tongue
Ik heb inderdaad een plas water onder op de grond.  grin
Her en der zijn van die plasjes water te vinden.
Bij sommige sijpelt er ook water vanuit de muur in het plasje.  grin
Compass
Member

« Reply #458 on: 30 Jan 2010, 15:10:15 »

Al enig idee wanneer het 1e en het 2e level zijn te verwachten?
Titak
Member

« Reply #459 on: 30 Jan 2010, 15:13:41 »

Geen idee.
Het ligt eraan hoeveel tijd ik heb om te bouwen, tussen werk en afronden van mijn studie in.

Maar aangezien ik in het onderwijs werk heb ik wel lekker lang zomervakantie.
n dan zal ik vast wel veel gaan bouwen.  grin
Titak
Member

« Reply #460 on: 08 Feb 2010, 19:24:57 »

Hoe het begon...

KAPEL - 1e screenshot
Zoals je ziet staat er nog niets in en is er nog geen plafond. Eerst de textures (uitproberen wat ik wil) gecombineerd met een basis aan licht (alleen ambient licht en een zon erin).
Dit om te kijken of de textures goed lijken bij het soort licht dat ik wil gebruiken.
Ondertussen denk ik na over de objecten. Hoe die eruit moeten zien, hoe groot ze moeten zijn, waar ze geplaatst zouden moeten worden, etc.

KAPEL - 2e screenshot
Al veel meer te beleven!
Nu is de screenshot genomen vanaf de ingang, waar je in de 1e screenshot naar toe kijkt.
Nog steeds is de belichting erg simpel. Ik ben nu vooral de objecten aan het maken en uitproberen.
Passen ze? Zitten de textures er goed op? Passen de textures bij de rest? Hoe reageren de objecten op het licht? Etc.
Veel van de objecten zullen ook verderop in het level gebruikt worden, dus ze moeten wel enigzins universeel zijn, anders moet ik veel te veel aparte objecten maken.
Zo zijn de pilaren en de ramen universeel. Het trapobject onderin niet. Die is speciaal voor deze kapel ruimte.
Ik ben ook aan het experimenteren met de viewdistance. Deze heb ik iets ingekort, zodat het al snel in de verte donker begint te worden.
In het echt zal het in die ruimte nl ook erg donker zijn. Door de belichting en de viewdistance probeer ik een goed midden te vinden tussen stikdonker (boooooring en irritant!!!!) en licht.
Her en der zullen nog lampen geplaatst worden om aan te geven dat men hier al eerder is geweest. Dat zal de belichting ook interessanter maken.
Op een gegeven moment in het level zal Lara echter ergens komen waar men nog niet eerder is geweest.

En hoe het verder is gegaan...

De hoofdruimte van de kapel is nu wel zo'n beetje klaar.
De belichting is uitgebreid en er zijn objecten bij gekomen, zowel objecten die deel uitmaken van de kapel als objecten die verraden dat hier niet al te lang geleden nog mensen zijn geweest.

Ook heeft de kapel nu een plafond.  grin

Zoals je kunt zien zijn de ramen nog steeds niet goed.
De ramen zal ik pas afmaken als de grot erachter ook gebouwd is, want dan zal ik het beste kunnen bepalen wat voor soort ramen het gaan worden. Wel met dat gele van nu denk ik, maar dan wel smeriger.
Doorzichtig of niet? Ik weet het nog niet. Als het spel te veel vertraagd in deze ruimte zal ik de ramen niet doorzichtig maken.

Zo, dat is het dan wel zo ongeveer.
Zo bouw ik dus een grote ruimte op:
1. kamer in grote lijnen bouwen, al rekening houdend met eventuele grote objecten die ervoor ga maken, en basisverlichting.
2. De grotere objecten plaatsen en her en der al iets detail in de verlichting aanbrengen.
3. kleinere objecten plaatsen en de belichting nog verder aanpassen.
4. Alles finetunen: plaatsing van objecten, belichting, textures, etc.

Tijdens bovenstaande stappen introduceer ik ook de gameplay en bouw ik ook andere kamers die uiteindelijk allemaal verbonden zijn met deze hoofdruimte. Je zult hier al met al wel een tijdje vertoeven voordat je verder kunt naar een heel nieuw gedeelte.

Tot aan het einde van het level zal ik de al gemaakte ruimten blijven finetunen. Er kan dus nog best veel veranderen tot die tijd.  grin
Zo vind ik dat er iets nog niet helemaal goed zit met de verlichting in deze ruimte... Sommige objecten reageren een beetje raar op de geplaatste lichten...

Compass
Member

« Reply #461 on: 08 Feb 2010, 19:57:30 »

Mooi! erg mooi Cheesy ik zou alleen bij de lampjes aan de muur nog wel bedrading doen die bijv. de grond inloopt of langs de muur...
(of bijv. zo'n leuke gele pvc-buis die de grond in loopt Tongue)
Dunnut7
Member

« Reply #462 on: 08 Feb 2010, 21:16:36 »

Dit is echt f*cking prachtig!! holy

Sorry voor het schelden, maar het is echt abnormaal!! bloos Die plafond kon ik trouwens niet eens zien, zo donker is mijn scherm grin Maar dat is bij iedereen verschillend. Wat ik vooral mooi vond, waren die kleine lichtjes op de muur thumbs up Heel atmospherisch! En die pilaren (ook afgebroken) en die dozen en bezem bij die licht lol

Je hebt dit gebied echt heel erg verbeterd thumb up
Titak
Member

« Reply #463 on: 09 Feb 2010, 00:07:27 »

Bedankt voor de complimenten.  grin

Ik had al zitten denken over draadjes en zo maar ik heb nog niets kunnen bedenken.
Dan maar gewoon een paar draadjes aan die lampjes vast die dan de muur in gaan. Ook niet erg logisch maar nu lijkt het ook wel een beetje kaal. En alle lampen verbinden met kabels is geen doen, niet met textures, maar ook niet met objecten.
Dunnut7
Member

« Reply #464 on: 09 Feb 2010, 15:11:49 »

Ik vind die draden ook helemaal niet nodig Wink Het ziet er prachtig uit zo! En nu zit ik op een andere computer (met lichtere scherm) en nu zie ik de plafond wel! En heb je die Textures zelf gemaakt? Ziet er heel mooi uit holy
Pages: 1 ... 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 ... 69
Print
Jump to: